-
Sådan laver AI billeder - 07/11/2024
-
AIs historiske udvikling - 06/11/2024
-
Lidt gang i siden her igen - 06/11/2024
-
Didaktiske overvejelser om skift fra quizzer til produktopgaver under et online kursus - 19/04/2021
-
Reminder om hvordan Unitys XR Interaction Toolkit installeres efterår 2020 - 27/09/2020
-
Video: Kom i gang med at programmere i C# del 4 – Løkker - 01/04/2020
-
Video: Kom i gang med at programmere i C# del 3 – Operatorer - 31/03/2020
-
Video: Kom i gang med at programmere i C# del 2 – Klasser, variabler, metoder og objektorienteret programmering - 29/03/2020
-
Video: Kom i gang med at programmere i C# del 1 – Det første konsol program - 16/03/2020
-
Virtual Reality programmering lektion 8 - 01/02/2019
I efteråret 2016/januar 2017 underviste jeg et hold i “Grundlæggende programmering” på AkademiUdannelse i IT efteruddannelsen. Det var et daghold, det vil sige syv lektioner af syv timer.
Dette er slideshowet til sjette lektion og næst-sidste lektion, hvor jeg lagde ud med at illustrere brugen af C# gennem endnu et open source program: Skærm-optager programmer ShareX. Jeg forklarede derefter hvordan et program laves til et assembly når det kompileres og hvordan et sådant groft er opbygget. Vi snakkede derefter om attributes og hvordan man kan bruge dem hvilket direkte ledte os til dynamic programming. Derefter kiggede vi på multithreading og hvordan vi lader vores programmer køre i flere processer ad gangen. Så kiggede vi kort på debugging i Visual Studio og sluttede af med hængepartiet som vi alligevel ikke nåede gangen før, introduktionen til Github.